Pierwszy dzień nowej kadencji Parlamentu Europejskiego, a europoseł Piotr Müller, reprezentujący Pomorze, już zaczyna zabiegać o budowę nowej drogi ekspresowej, która połączy Słupsk, Bytów, Chojnice i Bydgoszcz, z możliwym wariantem rozpoczęcia drogi od Ustki. W liście do premiera Donalda Tuska zwrócił się z wnioskiem o przygotowanie studium korytarzowego dla budowy nowej drogi, co jest niezbędnym elementem dla zabiegania o finansowanie i wpisanie drogi do programu TEN-T, czyli Transeuropejskiej Sieci Transportowej.
– Niedawno zaprezentowałem koncepcję budowy nowej drogi ekspresowej od Słupska przez Bytów, Chojnice aż Bydgoszczy. Teraz już jako europoseł zwróciłem się do rządu Donalda Tuska o przygotowanie studium korytarzowego. Mam nadzieję, że rząd i administracja rządowa podejmą się jak najszybszego przygotowania tego dokumentu. Sprawne przeprowadzenie tego etapu jest kluczowe dla rozpoczęcia całego procesu inwestycyjnego. W Parlamencie Europejskim będę zabiegał o środki na budowę tej trasy, ale niezbędna jest tu współpraca
i aktywność rządu w postacie przygotowania studium korytarzowego. – mówi Piotr Müller, poseł do Parlamentu Europejskiego.
Nowa droga ekspresowa do kolejne korzyści dla Pomorza
Już teraz trzeba myśleć o kolejnych ambitnych projektach, które będą wzmacniać Pomorze. Nowa trasa ekspresowa połączy kluczowe miasta regionu, co przyczyni się do jego rozwoju gospodarczego i poprawy jakości życia mieszkańców. Budowa nowej drogi ekspresowej to ogromne korzyści gospodarcze dla całego Pomorza, znaczne skrócenie czasu przejazdu, a także większy komfort podróżowania i zwiększenie bezpieczeństwa. Inwestycja, wyposażona
w odpowiednie rozwiązania ekologiczne, pozwoli również na bardziej efektywne zarządzanie ruchem i zmniejszenie negatywnego wpływu transportu na środowisko, a także przyczyni się do rozwoju turystyki w regionie.
Wpisanie budowy drogi do programu TEN-T
Bardzo ważnym elementem jest wpisanie projektu budowy nowej drogi ekspresowej do programu TEN-T, czyli Transeuropejskiej Sieci Transportowej , która obejmuje rozwój sieci drogowych, kolejowych, wodnych i powietrznych na terenie Unii Europejskiej. W ten sposób realizacja trasy możliwa byłaby dzięki środkom finansowym z Unii Europejskiej oraz środkom krajowym.