Brak konkretów po lipcowych zapowiedziach modernizacji linii kolejowej
i budowy obwodnicy Banina.
Poseł do Parlamentu Europejskiego Piotr Müller skierował pisma do Ministra Infrastruktury oraz Ministra Finansów w sprawie dwóch inwestycji, które w lipcu były szeroko zapowiadane podczas posiedzenia wyjazdowego sejmowej Komisji Infrastruktury w powiecie kartuskim – modernizacji linii kolejowej nr 229 (Kartuzy -Sierakowice – Lębork) oraz budowy obwodnicy Banina.
Od tamtego czasu nie pojawiły się jednak żadne oficjalne informacje o postępach
w tych projektach – brak decyzji administracyjnych, harmonogramów oraz informacji o źródłach finansowania.
Pytania o dokumentację, finansowanie i bezpieczeństwo
W swoich wystąpieniach do obu resortów Piotr Müller zwrócił się o pełne informacje dotyczące rzeczywistego stanu przygotowań inwestycji. Domaga się wskazania, czy opracowano dokumentację projektową i środowiskową, czy zabezpieczono środki
w budżecie państwa, a także czy inwestycje zostały ujęte w aktualnych planach rządowych. Europoseł pyta również o harmonogram działań, terminy przetargów oraz planowane rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, w tym budowę bezkolizyjnych skrzyżowań na najbardziej newralgicznych odcinkach linii.
– W lipcu padły wielkie słowa o inwestycjach w Pomorze. Minęły trzy miesiące,
a wciąż nie wiadomo, na jakim etapie są przygotowania, czy jest dokumentacja, finansowanie i terminy. Chcę, by ministrowie przedstawili konkrety, a nie tylko medialne deklaracje – mówi europoseł Piotr Müller.
– Modernizacja linii kolejowej łączącej Kartuzy, Sierakowice i Lębork oraz obwodnica Banina to ważne inwestycje dla całego regionu. Dlatego po lipcowych zapowiedziach rząd powinien przedstawić konkretne działania, harmonogram
i źródła finansowania. Deklaracje medialne muszą mieć pokrycie w realnych decyzjach – podkreśla europoseł.

