Nowa droga ekspresowa w regionie: od Słupska przez Bytów i Chojnice do Bydgoszczy
Jesteśmy co raz bliżej ukończenia budowy S6, ale nie możemy na tym poprzestać. Musimy już teraz myśleć o kolejnych ambitnych projektach, które będą wzmacniać Pomorze. Nowa trasa ekspresowa połączy kluczowe miasta regionu, co przyczyni się do jego rozwoju gospodarczego i poprawy jakości życia mieszkańców
Podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego przedstawiłem szczegóły mojej inicjatywy. Nowa trasa miałaby zostać wpisana do programu TEN-T (Trans-European Transport Network), który obejmuje rozwój sieci drogowych, kolejowych, wodnych i powietrznych na terenie Unii Europejskiej. Realizacja trasy możliwa byłaby dzięki środkom finansowym z Unii Europejskiej oraz środkom krajowym.
Etap prac
Choć uzyskanie finansowania to długi proces, już teraz trzeba myśleć o przyszłych projektach, które mogą przyczynić się do dalszego rozwoju regionu. Zachęcam do obserwowania moich starań o ten projekt. To wiele lat ciężkiej pracy, ale obiecuję, że zrobię wszystko co możliwe w tym temacie.
Konferencja prasowa podczas której Piotr Müller ogłosił, że będzie zabiegać o wpisanie nowej drogi ekspresowej do programu finansowanego z Unii Europejskiej. Trasa ma połączyć Słupsk, Bytów, Chojnice i Bydgoszcz, co stanowić będzie istotne wzmocnienie infrastruktury Pomorza.
Radni powiatu słupskiego Prawa i Sprawiedliwości złożyli projekt uchwały ws. poparcia dla budowy nowej drogi ekspresowej łączącej Słupsk, Bytów, Chojnice i Bydgoszcz.
Pierwszego dnia nowej kadencji Parlamentu Europejskiego europoseł Piotr Müller, reprezentujący Pomorze, już zaczyna zabiegać o budowę nowej drogi ekspresowej, która połączy Słupsk, Bytów, Chojnice i Bydgoszcz, z możliwym wariantem rozpoczęcia drogi od Ustki. W liście do premiera Donalda Tuska zwrócił się z wnioskiem o przygotowanie studium korytarzowego dla budowy nowej drogi, co jest niezbędnym elementem dla zabiegania o finansowanie i wpisanie drogi do programu TEN-T, czyli Transeuropejskiej Sieci Transportowej.