W lokalnych mediach pojawiły się nierzetelne informacje, które wprowadzają mieszkańców Pomorza w błąd. Portal Gryf24.pl w dzisiejszym artykule „Nie będzie słupskiego odcinka S6” błędnie informuje czytelników, że „pryska sen o budowie całości trasy S6”. Budowa jest niezagrożona i odbywa się zgodnie z planem. Co więcej – dzięki przyjętej w czerwcu przez Rząd RP uchwale gwarantującej finansowanie ze środków Krajowego Funduszu Drogowego, kolejne odcinki drogi powstaną szybciej niż w formule partnerstwa publiczno-państwowego (PPP), a także finalny koszt ich realizacji będzie mniejszy. Odwołany stary przetarg to jedynie element proceduralny – w związku ze zmianą formuły finansowania, musi być rozpisany nowy przetarg, który będzie ogłoszony jeszcze w tym roku. Jego realizacja pozwoli na szybsze zbudowanie drogi.

Takie artykuły to manipulacja, która sieje zamęt i wprowadza mieszkańców w błąd. Nie mogę pozwolić aby tak nierzetelne informacje przedostawały się do opinii publicznej. Stąd wyraźnie zdementowanie tej informacji. Redakcja portali nawet nie skontaktowała się ze mną w tej sprawie. Zawsze służę odpowiedzią na pytania – w tym dotyczące naszego regionu – podkreślił rzecznik rządu Piotr Müller.

Zachęcamy do korzystania z pewnych źródeł:
https://twitter.com/GDDKiA/status/1285969474001276935
https://twitter.com/GDDKiA/status/1285970532425502721

S6 sfinansowana ze środków budżetu państwa

W czerwcu Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie zwiększenia wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych o ponad 21 mld zł. Z tego blisko 10 mld złotych pokryje budowę prawie 150 kilometrów trasy ekspresowej S6 na odcinkach Lębork-Bożepole Wielkie, Słupsk-Lębork, Koszalin-Sławno-Słupsk oraz obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Całość drogi zostanie sfinansowana ze środków krajowych, a nie jak pierwotnie zakładano w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Dzięki temu inwestycja będzie zrealizowana szybciej.

Formalności związane ze zmianą finansowania

W celu przyśpieszenia budowy trasy S6 Rada Ministrów podjęła decyzję o zmianie sposobu finansowania inwestycji z partnerstwa publiczno-prywatnego na całościowe finansowanie ze środków budżetu państwa. W związku z tym powstała konieczność rozpisania nowego przetargu, który będzie ogłoszony jeszcze w tym roku.

Cztery odcinki inwestycji
Inwestycja podzielona jest na cztery odcinki:

  • Lębork-DK6 (Bożepole Wielkie):  22 km-  blisko 1, 4 mld zł
  • Słupsk-Lębork: 49,6 km- blisko 2, 9 mld zł
  • Koszalin-Sławno-Słupsk: 46,2 km- 2, 6 mld zł
  • Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej: 31,7 km- 2, 2 mld zł

Łącznie będzie to blisko dodatkowych 150 kilometrów trasy, która będzie w całości sfinansowana ze środków budżetu państwa. Krajowy Fundusz Drogowy przeznaczy dodatkowe ponad 9, 8 mld zł.

S6- droga ekspresowa wzdłuż Bałtyku i obwodnica Trójmiasta

Droga ta zwiększy spójność sieci dróg krajowych, a przede wszystkim ułatwi komunikację zarówno mieszkańcom, jak i turystom. S6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza. Budowa ma ogromne znaczenie w połączeniu największych miast Polski Północnej m.in. Szczecina, Gdańska, Gdyni.