Kto w ostatnim czasie miał okazję przejeżdżać przez rozkopany węzeł Gdynia Wielki Kack lub przemierzał przez Kaszuby wzdłuż budowy trasy S6, ten wie, że prace drogowców idą pełną parą.

Ogrom budowy, tony piachu i duża liczba sprzętu zaangażowana do budowy tej drogi robią niesamowite wrażenie.

Odcinek Szemud (bez węzła) – Gdynia Wielki Kack (z węzłem) to budowa dwóch dwupasmowych jezdni o długości ponad 20 kilometrów.

Odcinek Luzino (bez węzła) – Szemud (z węzłem) liczyć będzie ponad 10 kilometrów, natomiast Luzino (z węzłem) – Bożepole Wielkie (z węzłem) również ponad ponad 10 kilometrów. Realizowanych jest ponad 40 kilometrów jednej z najważniejszych dla Pomorza dróg tranzytowych.

Oprócz widocznych prac na trasie S6 w fazie realizacji jest Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta. Warto również podkreślić, że przetargi na budowy kolejnych odcinków trasy S6 pomiędzy Bożepole Wielkie – Lębork, II jezdnia obwodnicy Słupska i Skórowo – Leśnice i zostały już rozstrzygnięte, a wkrótce informacje o kolejnych rozstrzygnięciach.

Budowa tras ekspresowych to nie tylko nowe drogi, ale m.in. przejazdy oraz wjazdy awaryjne, system odwodnienia drogi, budowy i przebudowy sieci energetycznych, wodociągowych, gazowych, ciepłowniczych i kanalizacji deszczowej i sanitarnej. Ochronie środowiska będą służyły różnej wielkości przejścia dla zwierząt, w tym górne dla zwierząt dużych. Zostaną zbudowane też urządzenia do podczyszczania wód opadowych, a przed hałasem zabezpieczą ekrany akustyczne.

Obecnie Obwodnica Trójmiasta i krajowa „szóstka” biegnąca przez Małe Trójmiasto Kaszubskie stały się kompletnie niewydolne i niedostosowane do codziennego ruchu. Dlatego Minister Piotr Müller bardzo się cieszy, że tak ważna dla mieszkańców Pomorza trasa S6 staje się faktem.

Droga ekspresowa S6 zapewni bezpieczne i sprawne połączenie Aglomeracji Trójmiejskiej, Małego Trójmiasta Kaszubskiego, Lęborka, Słupska, Koszalina, Kołobrzegu i Szczecina. Dzięki budowie drogi ekspresowej uzyska się poprawę płynności ruchu, skrócenie czasu przejazdu, odciążenie układu dróg i ulic lokalnych, poprawę stanu bezpieczeństwa w sieci dróg krajowych oraz zmniejszenie uciążliwości ruchu drogowego dla otoczenia.