Piotr Müller
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O mnie
  • Działajmy razem
  • Kontakt

Zmiany w ustawie o informatyzacji

  • Strona główna
  • /
  • W Sejmie i rządzie
  • / Zmiany w ustawie o informatyzacji

Zmiany w ustawie o informatyzacji

Już niebawem spore ułatwienia i przyspieszenie załatwiania spraw urzędowych
13 sierpnia 2019 przez Biuro w W Sejmie i rządzie

Już niebawem spore ułatwienia i przyspieszenie załatwiania spraw urzędowych.

Ułatwienie i przyspieszenie załatwiania spraw urzędowych to główne cele przyjętej przez Radę Ministrów zmian w ustawie o informatyzacji i  nowej e-usługi.

Bezpośredni kontakt z obywatelem będzie możliwy dzięki powstaniu Rejestru Danych Kontaktowych (RDK), w którym gromadzone będą dane kontaktowe obywateli (imię i nazwisko, PESEL, adres e–mail lub numer telefonu). Katalog usług, które będzie można realizować z wykorzystaniem zawartych w nim danych kontaktowych, będzie stopniowo poszerzany.

Zaproponowane rozwiązania nie tylko ułatwią i przyspieszą załatwianie spraw urzędowych, ale i pomogą obywatelom uniknąć ewentualnych negatywnych konsekwencji wynikających np. z nieterminowego załatwienia jakieś sprawy.

Szczegóły dotyczące nowej e-usługi: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/twoj-dowod-lada-moment-straci-waznosc-przypomnimy-ci-o-tym?fbclid=IwAR3_3veDqDq0m2XQZkXhcdUrz_aQREomgpkVtkeyM176vbryAPSEex_qTs4

Tagi:Ministerstwo CyfryzacjiRada MinistrówRejestr Danych KontaktowychUstawa
Poprzedni wpis
Gość Programu 3 Polskiego Radia
Następny wpis
Święto Wojska Polskiego
Kategorie:
  • Bez kategorii
  • Dla mediów
  • W mediach
  • W regionie
  • W Sejmie i rządzie
  • Wydarzenia i inicjatywy